Το Ellas - Forum Σας Καλωσορίζει Στην Δημόσια Συζήτηση Του. Θα θέλαμε Να Σας Ενημερώσουμε Οτι Για Να Εχετε Πλήρη Πρόσβαση Στο Forum Θα Πρέπει Να Εχετε Εγγραφεί, Εάν Είστε Είδη Μέλος Απλά Συνδεθείτε.

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

№ 1
 Ellas-Forum™


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Ένα ταξίδι στην Ευρώπη, είναι μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε μαγευτικά  τοπία, να αγοράσουμε τοπικά προϊόντα, να επισκεφθούμε τις πόλεις και την  περιφέρεια κάθε χώρας, να γνωρίσουμε τον πολιτισμό των κρατών της  Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πολλές φορές, όταν ταξιδεύουμε, για διακοπές,  αποφασίζουμε να νοικιάσουμε ένα αυτοκίνητο, για να μπορούμε να πάμε,  όπου θέλουμε και όποτε θέλουμε! Γνωρίζουμε, όμως, τι πρέπει να  προσέχουμε, όταν νοικιάζουμε ένα αυτοκίνητο;

Μπορεί η διαδικασία να φαίνεται απλή, υπάρχουν, όμως, κίνδυνοι και αν  δεν προσέξουμε, είναι πολύ πιθανό η επίσκεψή μας, σε μία χώρα, να  οδηγήσει σε προβλήματα, που θα μας κάνουν να ξεχάσουμε την όμορφη  εμπειρία της εξερεύνησης. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή της Ελλάδας,  μας ενημερώνει, για όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε, όταν υπογράφουμε  σύμβαση ενοικίασης αυτοκινήτου, προκειμένου να διασφαλίσουμε τα  δικαιώματά μας και να αποφύγoυμε δυσάρεστες εκπλήξεις, μετά την παράδοση  του αυτοκινήτου, στην εταιρία ενοικίασης.

Τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή διεξήγαγαν μελέτη, με τίτλο "Συμβάσεις  Ενοικίασης Αυτοκινήτων- Μια ανάλυση των Ευρωπαϊκών διασυνοριακών  καταγγελιών και των θεμάτων προστασίας Καταναλωτή, στον τομέα ενοικίασης  αυτοκινήτων". Η μελέτη βασίστηκε, σε στοιχεία, που παρείχαν τα  Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτή, για καταγγελίες, που αφορούν ενοικιάσεις  αυτοκινήτων. Στόχος της μελέτης ήταν η ανάδειξη των σημαντικότερων  προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι Καταναλωτές, στον τομέα αυτό. Έτσι,  τα Κέντρα είχαν τη δυνατότητα να εντοπίσουν, στις συμβάσεις ενοικίασης  αυτοκινήτων, τα σημεία, που συχνά προκαλούν διαφωνίες, μεταξύ εταιριών  και Καταναλωτών και να δώσουν συμβουλές, για την αποφυγή προβλημάτων,  προκειμένου να διασφαλισθούν τα δικαιώματα των Καταναλωτών.

Η μελέτη χωρίζεται, σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζονται  καταγγελίες Καταναλωτών και καταγράφονται τα προβλήματα, που  δημιουργούνται, πριν την ενοικίαση οχήματος, κατά την παραλαβή οχήματος,  κατά τη διάρκεια της περιόδου ενοικίασης και μετά την επιστροφή του  οχήματος. Από τα στοιχεία, διαπιστώνεται ότι τα περισσότερα προβλήματα  προκύπτουν, από τις ίδιες τις συμβάσεις, οι γενικοί όροι των οποίων  είναι, συχνά, ασαφείς και γραμμένοι, σε άλλη γλώσσα, από αυτήν του  Καταναλωτή και από τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, που ακολουθούν  κάποιες εταιρίες, θέτοντας τους Καταναλωτές, σε δύσκολη θέση, ως προς τη  διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.

Το δεύτερο μέρος της μελέτης αναλύει τους υφιστάμενους μηχανισμούς  προστασίας του Καταναλωτή και καταδεικνύει ποιες Ευρωπαϊκές Οδηγίες  μπορούν να συμβάλλουν, στη βελτίωση της εμπιστοσύνης των Καταναλωτών,  στις διασυνοριακές συμβάσεις ενοικίασης αυτοκινήτου. Επίσης, γίνεται  αναφορά, στους εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών ορισμένων  χωρών και στις πρωτοβουλίες, που έχουν αναπτύξει κάποιοι φορείς, για τη  θέσπιση τυποποιημένων συμβάσεων και κωδίκων συμπεριφοράς, που  ελαχιστοποιούν τους κινδύνους πρόκλησης προβλημάτων, κατά την ενοικίαση  αυτοκινήτου.

Τέλος, στο τρίτο μέρος της μελέτης, παρουσιάζονται προτάσεις, για  διατάξεις και πρωτοβουλίες, που ενδεχομένως, μπορούν να παρέχουν λύσεις,  στα προβλήματα, που προκύπτουν, στον τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων.  Στόχος είναι να συζητηθούν μέτρα, που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν, σε  επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να μειωθούν οι περιπτώσεις δυσμενούς  αντιμετώπισης των δικαιωμάτων των Καταναλωτών.

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι, από εμάς τους Ευρωπαίους  πολίτες, ταξιδεύουμε, σε Ευρωπαϊκές χώρες, για δουλειά ή αναψυχή. Κατά  τη διαμονή μας και για διευκόλυνση, στις μετακινήσεις μας, νοικιάζουμε  κάποιο όχημα, από εταιρίες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, που εδρεύουν, στη  χώρα, που επισκεπτόμαστε, κάνοντας την κράτηση, είτε μέσω διαδικτύου,  είτε επιτόπου, σε κάποιο γραφείο ενοικίασης.

Γνωρίζουμε, όμως, τα δικαιώματά μας και πώς μπορούν να προστατευθούν, σε  περίπτωση, που προκύψουν προβλήματα ή διαφωνίες, με την εταιρία;  Δυστυχώς, πολλές φορές, όχι.…

Αποτέλεσμα; Αδικαιολόγητες πρόσθετες χρεώσεις, από την εταιρία,  παρεξηγήσεις και διαφορές, που οδηγούνται, κάποιες φορές, στα  δικαστήρια.

Φυσικά, θέλουμε να αποφύγουμε τυχόν ταλαιπωρίες και απλά να απολαύσουμε  τις διακοπές μας, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο  Καταναλωτή της Ελλάδας μας ενημερώνει, για τα δικαιώματά μας, καθώς και  για όλα όσα πρέπει να προσέχουμε, όταν υπογράφουμε σύμβαση ενοικίασης  αυτοκινήτου, καθώς και κατά την περίοδο ενοικίασης.

Στο άρθρο αυτό, θα βρούμε 16 βασικές και χρήσιμες συμβουλές και στη  συνέχεια, αναλυτική περιγραφή των σημείων, που πρέπει να προσέξουμε,  πριν την ενοικίαση, κατά την παραλαβή του οχήματος, κατά τη διάρκεια της  περιόδου ενοικίασης και κατά την επιστροφή του οχήματος. Τις συμβουλές  αυτές πρέπει να εφαρμόζουμε, όποτε ταξιδεύουμε, με ενοικιασμένο  αυτοκίνητο, είτε στο εξωτερικό, είτε και στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την μελέτη, έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχουν κάποια σημεία, τα  οποία είναι χρήσιμο, να έχουμε υπόψη μας, όταν νοικιάζουμε αυτοκίνητο:

   1. Κάνουμε την κράτηση, νωρίτερα, αν είναι δυνατόν, πριν την άφιξή  μας, στη χώρα προορισμού μας. Μπορεί να επιτύχουμε πιο ανταγωνιστικές  τιμές.
   2. Διαβάζουμε τη σύμβαση, προσεκτικά και ζητάμε επεξηγήσεις, για τα  σημεία της σύμβασης, που δεν κατανοούμε. Κρατάμε αντίγραφο της σύμβασης.
   3. Ελέγχουμε, προσεκτικά, τις ημερήσιες τιμές ενοικίασης, τα είδη και  τις τιμές της ασφάλειας, καθώς διαφέρουν, από εταιρία σε εταιρία.
   4. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή, στο τμήμα της σύμβασης, που αφορά την  κάλυψη της ασφάλειας. Ζητάμε λεπτομερείς εξηγήσεις, για να γνωρίζουμε τι  καλύπτει η ασφάλεια του οχήματος, που θα συμφωνήσουμε, με την εταιρία  (π.χ. καλύψεις σε περίπτωση ατυχήματος, φθορές).
   5. Ζητάμε πληροφορίες, για τις επιπλέον χρεώσεις, όπως φόροι,  χρεώσεις, λόγω αλλαγής τόπου παράδοσης ή παραλαβής αυτοκινήτου, παιδικά  καθίσματα, δεύτερος οδηγός, υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου χιλιομέτρων  κ.λπ. Πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη μας, ότι κάθε μεταβολή της σύμβασης  συνεπάγεται την πληρωμή κάποιου συμπληρωματικού ποσού.
   6. Αν σκοπεύουμε να ταξιδέψουμε, εκτός της χώρας, στην οποία  νοικιάσαμε το όχημα, επιβεβαιώνουμε ότι η σύμβασή μας το επιτρέπει.  Ελέγχουμε αν η πολιτική ασφάλισης περιλαμβάνει τη χώρα, την οποία θα  επισκεφθούμε.
   7. Διαγράφουμε τυχόν κενά, στη σύμβαση, για να μη συμπληρωθούν,  αργότερα.
   8. Ζητάμε πληροφορίες, για την πολιτική της εταιρίας, ως προς τα  καύσιμα. Οι χρεώσεις διαφέρουν, ανάλογα με τη σύμβαση. Ενημερωνόμαστε,  αν υποχρεούμαστε να επιτρέψουμε το αυτοκίνητο, με γεμάτο το ντεπόζιτο  της βενζίνης και ρωτάμε την τιμή, ανά λίτρο, που θα χρεωθούμε, σε  περίπτωση, που το όχημα δεν επιστραφεί, με γεμάτο ντεπόζιτο.
   9. Αν πληρώσουμε, τοις μετρητοίς, ζητάμε και κρατάμε την απόδειξη.
  10. Αν μας ζητηθεί να υπογράψουμε λευκό απόκομμα χρέωσης της  πιστωτικής μας κάρτας, ως εγγύηση πληρωμής, ζητάμε από την εταιρία, μετά  την παράδοση του οχήματος, να μας το επιστρέψει και το σκίζουμε,  αμέσως, εκτός αν το ποσό, που αναγράφεται, αντιστοιχεί, στην τιμή  ενοικίασης και τις πρόσθετες χρεώσεις, που έχουν συμφωνηθεί, με την  εταιρία.
  11. Ρωτάμε τι καλύπτει η ονομαζόμενη "προκαταβολή" (πρόσθετη ασφάλεια)  ή η εγγύηση. Η προκαταβολή είναι το μέγιστο ποσό, που θα πρέπει να  πληρώσουμε, σε περίπτωση ατυχήματος, φθορών ή ζημιών, που υποστεί το  όχημα, κατά τη διάρκεια της ενοικίασης, το ποσό, δηλαδή, που κρατείται,  από την εταιρία, για την κάλυψη των δαπανών, που μπορεί να προκύψουν. Αν  το κόστος των επισκευών υπερβαίνει το ποσό αυτό, τότε η εταιρία έχει  υποχρέωση να πληρώσει τη διαφορά.
  12. Επιθεωρούμε το όχημα, με ένα υπάλληλο της εταιρίας, κατά την  παραλαβή και προσδιορίζουμε, στη σύμβαση, τυχόν φθορές, που εντοπίσαμε.  Αν θέλουμε, μπορούμε να μαγνητοσκοπήσουμε ή να φωτογραφήσουμε τις  φθορές. Ελέγχουμε, προσεκτικά, το ταμπλό οργάνων του αυτοκινήτου, τα  φώτα και την ταπετσαρία.
  13. Δεν οδηγούμε, σε δρόμους, όπου υπάρχει κίνδυνος, για το όχημα,  καθώς, σε περίπτωση ατυχήματος, το κόστος των επισκευών δε θα καλυφθεί,  από την ασφάλεια, που έχουμε συμφωνήσει, με την εταιρία.
  14. Σε περίπτωση ατυχήματος, καλό είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο,  για να ζητήσουμε μια εκτίμηση, για το κόστος των επισκευών. Δεν  επισκευάζουμε, όμως το όχημα.
  15. Ενημερωνόμαστε, για τα ωράριο λειτουργίας του γραφείου ενοικίασης  και φροντίζουμε να επιστρέψουμε το όχημα, εντός των ωρών λειτουργίας,  καθώς θα είμαστε υπεύθυνοι, για οποιεσδήποτε φθορές προκληθούν, στο  όχημα, εάν το επιστρέψουμε, ενώ το γραφείο είναι κλειστό.
  16. Πρέπει να έχουμε αρκετό χρόνο, στη διάθεσή μας, ώστε να  επιστρέψουμε το όχημα, εγκαίρως. Ζητούμε, από υπάλληλο της εταιρίας, να  ελέγξει το όχημα και να επιβεβαιώσει, εγγράφως, ότι δεν υπάρχουν φθορές,  ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα να θεωρηθούμε υπεύθυνοι, για  οποιαδήποτε φθορά, την οποία δεν έχουμε προκαλέσει εμείς.
 
Αναλυτικές συμβουλές:
Ποια σημεία πρέπει να προσέξουμε, ανάλογα με το στάδιο ενοικίασης του  αυτοκινήτου.

 
  Πριν την ενοικίαση του αυτοκινήτου:

Διερευνούμε τις προσφορές των εταιριών, διαβάζουμε, προσεκτικά, όλους  τους όρους της ενοικίασης, ελέγχουμε τιμές, πρόσθετες χρεώσεις και  πολιτικές ασφάλισης και κρατάμε αντίγραφα των πληροφοριών.

Αν κάνουμε κράτηση, μέσω του διαδικτύου, τυπώνουμε και κρατάμε αντίγραφο  της κράτησης. Η κράτηση, μέσω διαδικτύου, δεν αποτελεί σύμβαση και η  εταιρία μπορεί να παρουσιάσει άλλους όρους, κατά την υπογραφή της  σύμβασης, την στιγμή παραλαβής του οχήματος.

  
Προβλήματα, που έχουν καταγραφεί:

   1. Διάκριση λόγω ηλικίας: Πολλές εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων  χρεώνουν, επιπλέον, τους οδηγούς, που δεν έχουν αρκετό χρονικό διάστημα,  στην κατοχή τους, άδεια οδήγησης, γιατί θεωρούν ότι η έλλειψη  εμπειρίας, στην οδήγηση, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος. Εάν είμαστε  νέοι οδηγοί, ας ενημερωθούμε, αν υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις.
   2. Όροι σύμβασης: Πολλές εταιρίες ζητούν, από τον Καταναλωτή να  υπογράψει γραπτή δέσμευση, σύμφωνα με την οποία αποδέχεται, με την  κράτηση ή την υπογραφή της σύμβασης, όλους τους όρους της σύμβασης  ενοικίασης. Ας διαβάσουμε, προσεκτικά, τους όρους και ας ζητήσουμε  εξηγήσεις, για ό,τι δεν κατανοούμε. Η αποδοχή όρων σημαίνει αποδοχή των  δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών μας, προς την εταιρία.
   3. Γλώσσα σύμβασης: Αν υπογράψουμε σύμβαση, σε γλώσσα διαφορετική από  τη μητρική μας, δε σημαίνει ότι απαλλασσόμαστε, από την υποχρέωση να  συμμορφωθούμε, με τους όρους της. Γι' αυτό, ζητάμε αντίγραφο της  σύμβασης, αν όχι στη γλώσσα μας, στα Αγγλικά, Γαλλικά ή σε κάποια  γλώσσα, που γνωρίζουμε, ώστε να διαβάσουμε, με προσοχή, τους όρους, πριν  υπογράψουμε. Ζητάμε διευκρινίσεις, για ό,τι δεν κατανοούμε.
   4. Τιμή: Η εταιρία είναι υποχρεωμένη να διαθέτει κάθε όχημα, σε  προκαθορισμένη τιμή, η οποία περιλαμβάνει την τιμή ενοικίασης, σύμφωνα  με τον αριθμό των ημερών, την ασφάλιση και τους φόρους, καθώς και τυχόν  πρόσθετες χρεώσεις (π.χ. παιδικό κάθισμα, επιστροφή οχήματος, εκτός ωρών  λειτουργίας της εταιρίας), κ.λπ. Γι' αυτό, πρέπει να διαβάσουμε,  προσεκτικά, την προσφορά της εταιρίας και τη σύμβαση και να  ενημερωθούμε, αναλυτικά, για το τι περιλαμβάνει η τιμή ενοικίασης και  ποιες πρόσθετες χρεώσεις, που δεν περιλαμβάνονται, στην τιμή, μπορεί να  μας επιβληθούν.
   5. Πληρωμή προκαταβολής, ως εγγύηση: Οι περισσότερες εταιρίες δίνουν  τη δυνατότητα να επιλέξετε την πληρωμή, είτε με πιστωτική κάρτα, είτε με  μετρητά. Στην περίπτωση πληρωμής, με πιστωτική κάρτα, που είναι και η  πιο συχνή, η εταιρία δεσμεύει ένα ποσό, για να εξασφαλίσει την κάλυψη  τυχόν απρόβλεπτων εξόδων, που μπορεί να προκύψουν, κατά τη διάρκεια της  ενοικίασης (πρόστιμα λόγω παράβασης Κ.Ο.Κ., ζημιές, στο όχημα, λόγω  ατυχήματος). Όταν πληρώνουμε, με πιστωτική κάρτα, πρέπει να γνωρίζουμε  ότι η εταιρία μπορεί να μας επιβάλλει πρόσθετες χρεώσεις και μετά την  επιστροφή του αυτοκινήτου και την αποχώρησή μας, από το γραφείο  ενοικίασης. Οι χρεώσεις, όμως, αυτές πρέπει να είναι δικαιολογημένες, με  βάση τη σύμβαση, που έχουμε υπογράψει. Στην περίπτωση της πληρωμής, με  μετρητά, η εταιρία, συχνά, ζητά ένα ποσό, ως εγγύηση, το οποίο  επιστρέφεται, με την προϋπόθεση παράδοσης του οχήματος, σε άριστη  κατάσταση. Διαφορετικά, οι δαπάνες, για επισκευή ή οι πρόσθετες χρεώσεις  αφαιρούνται, από την εγγύηση και η διαφορά επιστρέφεται, στον  Καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση, κρατάμε αντίγραφο της πληρωμής  προκαταβολής ή εγγύησης, ώστε, όταν επιστρέψουμε το όχημα, να  επιβεβαιώσουμε ότι η εταιρία έχει κάνει τις σωστές και δικαιολογημένες  χρεώσεις. Αν το όχημα επιστραφεί, σε άριστη κατάσταση και δεν υπάρχουν  λόγοι να μας επιβληθούν πρόσθετες χρεώσεις, πρέπει να μας επιστραφεί η  προκαταβολή/ εγγύηση, στο σύνολό της.
   6. Όροι ασφάλισης: Επιλέγουμε, προσεκτικά, το είδος ασφάλειας, που  πιστεύουμε ότι μας καλύπτει, καλύτερα. Ζητάμε, από την εταιρία, να μας  ενημερώσει, λεπτομερώς, για τα είδη ασφάλειας, που παρέχει και  διαβάζουμε τους όρους, που αναγράφονται, στη σύμβαση. Οι συμβάσεις  ενοικίασης αναφέρουν κάποια βασικά είδη ασφάλειας, όπως η απλή και η  ολική. Ενημερωνόμαστε, για τις καλύψεις, που παρέχουν αυτά τα είδη  ασφάλειας (π.χ. αποζημιώσεις προς τρίτους, για σωματικές βλάβες και  υλικές ζημίες, σε περίπτωση ατυχήματος, ασφάλιση οδηγού και επιβατών, σε  περίπτωση τραυματισμού ή/ και θανάτου λόγω ατυχήματος) καθώς και για τα  μέγιστα ποσά, που καλύπτονται, από κάθε είδος ασφάλειας (π.χ. ποσό  απαλλαγής, για ζημίες, όπου ο ενοικιαστής μπορεί να περιορίσει την  ευθύνη του, για συμμετοχή, στις δαπάνες επισκευής, λόγω ζημιών, στο  αυτοκίνητο). Επιπλέον, πολλές εταιρίες παρέχουν προγράμματα πρόσθετης  ασφάλισης, όπως ασφάλιση, έναντι κλοπής προσωπικών αντικειμένων, από το  ενοικιαζόμενο όχημα, ιατρική περίθαλψη και μεταφορά οδηγού και επιβατών,  σε περίπτωση ατυχήματος. Ζητάμε πληροφορίες, από την εταιρία, για όλα  τα είδη βασικής και πρόσθετης ασφάλειας, συγκρίνουμε τιμές και καλύψεις  και επιλέγουμε το είδος ασφάλειας, που ανταποκρίνεται, καλύτερα, στις  ανάγκες μας.
   7. Δεύτερος οδηγός: Δηλώνουμε, εάν θα υπάρχουν ένας ή περισσότεροι  οδηγοί, ώστε η ασφάλεια να καλύψει όλους τους εξουσιοδοτημένους, από την  εταιρία, οδηγούς. Πρέπει όμως να γνωρίζουμε, πως, ίσως χρεωθούμε  επιπλέον, ανάλογα και με τις συνολικές ημέρες ενοικίασης. Ζητάμε  διευκρινίσεις, για τις τιμές χρέωσης, για τους επιπλέον οδηγούς.
   8. Οδήγηση σε άλλες χώρες: Αν νοικιάζουμε ένα όχημα, με σκοπό να  πραγματοποιήσουμε ταξίδι, σε άλλη χώρα, από αυτή, που το παραλάβαμε,  πρέπει να το δηλώσουμε, τόσο κατά την κράτηση, μέσω διαδικτύου, όσο και  κατά την υπογραφή της σύμβασης. Κάποιες εταιρίες απαγορεύουν την οδήγηση  του ενοικιαζόμενου οχήματος, εκτός της χώρας ενοικίασής του. Ελέγχουμε  αν υπάρχει πρόσθετη ασφάλιση, που καλύπτει τη χώρα, που θα ταξιδέψουμε.
   9. Εξαρτήματα οχημάτων: Ελέγχουμε, κατά την παραλαβή του οχήματος,  την ύπαρξη επιπρόσθετων εξαρτημάτων- αντικειμένων, που παρέχονται μαζί  με αυτό (π.χ. ραδιόφωνο, εργαλεία, παιδικό κάθισμα). Πρέπει να  γνωρίζουμε ότι η εταιρία έχει δικαίωμα να μας επιβάλλει επιπλέον  χρεώσεις, για εξαρτήματα, που δεν υπάρχουν, στο όχημα και τα ζητάμε  εμείς (π.χ. παιδικό κάθισμα). Τα εξαρτήματα, συνήθως, αναφέρονται, στη  σύμβαση και είμαστε υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε το όχημα, με τον πλήρη  εξοπλισμό του, αλλιώς η εταιρία μπορεί να μας χρεώσει, για οτιδήποτε  λείπει, από το αυτοκίνητο τη στιγμή της παράδοσης.
  10. Μεσολάβηση τρίτων: Σε περίπτωση, που η ενοικίαση αυτοκινήτου  πραγματοποιείται, μέσω κάποιας υπηρεσίας κρατήσεων, ξενοδοχείου ή  ταξιδιωτικού πρακτορείου, οι πληροφορίες, που μας δίνονται, θα πρέπει να  είναι όσο πλήρεις θα ήταν, αν η σύμβαση υπογραφόταν, ανάμεσα στην  εταιρία ενοικίασης και σε μας, αυτοπροσώπως.


   Ενοικίαση αυτοκινήτου μέσω διαδικτύου:

Τον 21ο αιώνα, οι Καταναλωτές χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο το  διαδίκτυο, για τις αγορές μας. Η οικονομία χρόνου, η ποικιλία προϊόντων  και οι καλές τιμές είναι μερικές μόνο από τις αιτίες, που οδήγησαν, στην  επικράτηση του διαδικτύου, στις διασυνοριακές συναλλαγές.

Σήμερα, πολλοί Καταναλωτές προτιμούν, για εξοικονόμηση χρόνου και  ευκολία, να έχουν, ήδη, ενοικιάσει το όχημα, που θα χρησιμοποιήσουν,  πριν ταξιδέψουν, σε άλλη χώρα.

Η κράτηση, μέσω διαδικτύου, παρέχει, στον Καταναλωτή, τη δυνατότητα να  έχει πρόσβαση, σε πληροφορίες (προσφορές, γενικοί όροι, τιμές κ.λ.π.)  πολλών εταιριών ενοικίασης, σε κάθε χώρα, στη γλώσσα του ή τουλάχιστον,  στα αγγλικά. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα, στον Καταναλωτή, να διαβάσει,  προσεκτικά, τους όρους της ενοικίασης. Αυτό, όμως, συνήθως δε συμβαίνει,  επιτόπου, στο γραφείο ενοικίασης.

Εκεί, τις περισσότερες φορές, η σύμβαση είναι διατυπωμένη, στη γλώσσα  της χώρας, όπου νοικιάζεται το όχημα και ο Καταναλωτής δε διαθέτει  χρόνο, για να εξετάσει, προσεκτικά, τους όρους, πριν υπογράψει.

Ωστόσο, η ενοικίαση, μέσω διαδικτύου, κρύβει πολλές παγίδες και σε καμία  περίπτωση δεν αντικαθιστά την τελική υπογραφή της σύμβασης, στο  γραφείο, όπου παραλαμβάνεται το όχημα. Η ύπαρξη δύο εγγράφων, της  κράτησης, μέσω διαδικτύου και της υπογεγραμμένης σύμβασης, κατά την  παραλαβή του οχήματος, προκαλεί σύγχυση, αφού οι εταιρίες, συχνά, δε  σέβονται όλους τους όρους της αρχικής κράτησης, μέσω του διαδικτύου και  αρνούνται να τους τηρήσουν, εφόσον δεν αναγνωρίζουν την κράτηση, ως  σύμβαση.

    
Συχνά προβλήματα, που έχουν καταγραφεί:

   1. Η εταιρία να επιβεβαιώνει την κράτηση, μέσω διαδικτύου και, όταν ο  Καταναλωτής ζητήσει το όχημα, που είχε, αρχικά, νοικιάσει, να  πληροφορείται πως, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, η εταιρία δε μπορεί να  του διαθέσει το συγκεκριμένο όχημα, αλλά κάποιο άλλο, με υψηλότερη τιμή.
   2. Η εταιρία να ζητήσει, από τον Καταναλωτή, κατά την παραλαβή του  οχήματος, να πληρώσει ένα επιπλέον ποσό, π.χ. για ασφάλεια, το οποίο δεν  είχε αρχικά συμφωνηθεί (επιβολή όρων, που δεν έχουν καθορισθεί στην  ιστοσελίδα).
   3. Η εταιρία να ζητήσει, από τον Καταναλωτή, να υπογράψει σύμβαση, η  οποία, εν αγνοία του, περιλαμβάνει άλλους όρους, από αυτούς της  ηλεκτρονικής κράτησης.


Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, όταν κάνουμε κράτηση οχημάτων, μέσω  διαδικτύου. Τυπώνουμε και κρατάμε την κράτηση, μέσω του διαδικτύου και  τους όρους, που παραθέτει η εταιρία ενοικίασης, στην ιστοσελίδα της.  Ελέγχουμε ότι η σύμβαση, που θα υπογράψουμε, στο γραφείο ενοικίασης,  περιλαμβάνει ακριβώς τους ίδιους όρους, με την αρχική κράτηση, μέσω  διαδικτύου και δε μας έχουν επιβληθεί πρόσθετες χρεώσεις. Διαφορετικά,  ζητάμε εξηγήσεις. Αν πληρώνουμε, με πιστωτική κάρτα, ελέγχουμε τις  χρεώσεις, που κάνει η εταιρία ενοικίασης και επιβεβαιώνουμε ότι  αντιστοιχούν, στους συμφωνημένους, με την εταιρία, όρους.


     Κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου:

Γενικά: Κατά την παραλαβή του οχήματος, πρέπει να γίνεται λεπτομερής  έλεγχος, για να διαπιστωθεί πως το όχημα είναι, σε άριστη κατάσταση και  δεν έχει φθορές. Διαφορετικά, οι φθορές, που υπάρχουν, πρέπει να  σημειωθούν, στη σύμβαση, για δική μας εξασφάλιση, έναντι πρόσθετων  χρεώσεων.


   Προβλήματα, που έχουν καταγραφεί:

   1. Μη διαθέσιμο συμφωνημένο όχημα: Η εταιρία υποχρεούται να μας  διαθέσει το όχημα, που έχει συμφωνηθεί, κατά την κράτηση, με τα τυχόν  επιπλέον εξαρτήματα, που έχουμε ζητήσει και η εταιρία έχει αποδεχθεί να  μας παρέχει. Σε περίπτωση, που η εταιρία δεν είναι, σε θέση να μας  παρέχει το προσυμφωνημένο όχημα, διευκρινίζουμε τις δυνατότητες ακύρωσης  της σύμβασης καθώς και τις πιθανές χρεώσεις, που μπορεί να προκύψουν.  Αν η εταιρία μας προτείνει κάποιο άλλο όχημα, ερευνούμε, με  λεπτομέρειες, την τιμή ενοικίασης και τις λοιπές χρεώσεις.
   2. Κατάσταση οχήματος, κατά την παραλαβή: Ελέγχουμε, πολύ προσεκτικά,  την κατάσταση του οχήματος, κατά την παραλαβή του, παρουσία κάποιου  υπαλλήλου της εταιρίας. Αν υπάρχει κάποια φθορά, μπορεί να ζητηθεί άμεσα  αλλαγή του οχήματος. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, η φθορά πρέπει να  καταγραφεί, στην αναφορά κατάστασης του οχήματος. Σε καμία περίπτωση,  δεν υπογράφουμε τη σύμβαση, πριν εξετάσουμε το όχημα. Προσέχουμε, διότι  κάποιες συμβάσεις αναφέρουν ότι έχουμε αποδεχθεί ότι το όχημα είναι, σε  άριστη κατάσταση. Αν δεν ελέγξουμε το όχημα και υπογράψουμε μια σύμβαση,  με αυτόν τον όρο, η εταιρία μπορεί, κατά την επιστροφή του, να μας  χρεώσει, για φθορές, οι οποίες, πιθανώς, προϋπήρχαν και δεν τις έχουμε  προξενήσει εμείς.


  
Κατά τη διάρκεια της περιόδου ενοικίασης:

   1. Μηχανικές βλάβες & οδική βοήθεια: Πρέπει να είμαστε ενήμεροι,  για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας, σε περίπτωση προβλημάτων, στη  λειτουργία του οχήματος. Ρωτάμε την εταιρία, κατά την παραλαβή του  οχήματος και διαβάζουμε, προσεκτικά, τους όρους της σύμβασης. Σε  περίπτωση προβλήματος, επικοινωνούμε, άμεσα, με την εταιρία ενοικίασης.  Είναι πιθανόν να έχει εξουσιοδοτήσει συγκεκριμένη εταιρία οδικής  βοήθειας, για να καλύπτει τους πελάτες της (π.χ. ρυμούλκηση οχήματος). Η  υπηρεσία αυτή, συνήθως, περιλαμβάνεται, στην τιμή ενοικίασης, με την  προϋπόθεση ότι η βλάβη δεν οφείλεται, σε ευθύνη του Καταναλωτή. Κάποιες  συμβάσεις αναφέρουν χρονικό όριο, για την επισκευή βλάβης, ειδάλλως ο  Καταναλωτής δικαιούται άλλο αυτοκίνητο. Πρέπει να γνωρίζουμε τι  προβλέπει η σύμβασή μας.
   2. Ατύχημα ή φθορά: Σε περίπτωση ατυχήματος, πρέπει να κάνουμε ό,τι  αναφέρεται, στη σύμβαση, που υπογράψαμε. Αν εμπλακούμε, σε ατύχημα ή  διαπιστώσουμε φθορά, στο όχημα, επικοινωνούμε, άμεσα, με την εταιρία και  ακολουθούμε τις οδηγίες της. Υπεύθυνος, για το ατύχημα, θεωρείται ο  οδηγός, εκτός αν η αιτία του ατυχήματος ήταν βλάβη, στο όχημα. Αν ο  οδηγός μπορεί να αποδείξει πως η ζημιά δεν προέκυψε, από δικό του λάθος,  αλλά από ελάττωμα του οχήματος, υπεύθυνη θεωρείται η εταιρία  ενοικίασης. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται, όταν, για το ατύχημα,  ευθύνεται τρίτο μέρος, γιατί, στην περίπτωση αυτή, συχνά, κρατείται  εγγύηση, η οποία επιστρέφεται, όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, με τις  ασφαλιστικές εταιρίες των εμπλεκομένων. Πρέπει να γνωρίζουμε, τι  προβλέπει η σύμβαση, σε περίπτωση ατυχήματος και τι καλύπτει η ασφάλεια,  που έχουμε κάνει. Σε περίπτωση ατυχήματος, ζητάμε να καταγραφεί το  συμβάν, από την αστυνομία και να δούμε την πραγματογνωμοσύνη, για το  κόστος των ζημιών, αλλιώς μπορεί μια εταιρία να μας χρεώσει, για  επισκευές, ποσά, τα οποία δεν οφείλονται, σε φθορές, από δική μας  υπαιτιότητα.
   3. Χρήση οχήματος σε ειδικές συνθήκες: Αν επιθυμούμε να  πραγματοποιήσουμε κάποιο είδος ειδικής δραστηριότητας ή εκδρομής, με το  ενοικιαζόμενο όχημα, ελέγχουμε τους όρους της σύμβασης, για να δούμε, αν  εξαιρείται, από την ασφάλεια η την κάλυψη, σε περιπτώσεις χρήσης του  οχήματος, υπό ορισμένες συνθήκες.


 
Κατά την επιστροφή του αυτοκινήτου:

Γενικά: Επιστρέφουμε το όχημα, στην προσυμφωνημένη ημερομηνία, ώρα και  τόπο, ώστε να μην μας επιβληθούν πρόσθετες χρεώσεις. Ζητάμε να γίνει  έλεγχος του οχήματος, για να διαπιστωθεί ότι είναι, στην κατάσταση, στην  οποία το παραλάβαμε και δεν υπάρχουν επιπλέον φθορές.


   Προβλήματα, που έχουν καταγραφεί:

   1. Επιστροφή οχήματος, με άδειο ντεπόζιτο βενζίνης: Θα πρέπει να  ενημερωθούμε, εάν, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, είμαστε  υποχρεωμένοι να επιστρέψουμε το όχημα, με γεμάτο ή άδειο το ντεπόζιτο  της βενζίνης. Στην πρώτη περίπτωση, αν δεν το επιστρέψουμε γεμάτο, η  εταιρία έχει δικαίωμα να μας χρεώσει, για την αναπλήρωση της βενζίνης,  ένα ποσό, για κάθε λίτρο καυσίμου, η τιμή, του οποίου είναι, συχνά,  μεγαλύτερη, από την τιμή αγοράς. Στη δεύτερη περίπτωση, αν υπάρχει  καύσιμο, στο ντεπόζιτο, η εταιρία διατηρεί το δικαίωμα να μην επιστρέψει  το ποσό, για την υπολειπόμενη βενζίνη.
   2. Έλεγχος κατά την επιστροφή οχήματος: Όταν επιστρέφουμε το όχημα,  ζητάμε, από υπάλληλο της εταιρίας ενοικίασης, να γίνει έλεγχος του  οχήματος, στο εσωτερικό και εξωτερικό του μέρος. Ζητάμε, από την εταιρία  να επιβεβαιώσει, γραπτώς, ότι επιστρέψαμε το όχημα, στην κατάσταση, που  το παραλάβαμε (υπενθυμίζουμε ότι πρέπει να γίνεται έλεγχος του  οχήματος, κατά την παραλαβή του και να επιβεβαιώνεται, γραπτώς, η  κατάσταση του οχήματος) και δεν υπάρχουν επιπλέον φθορές και κρατάμε  αντίγραφο του εγγράφου. Με τον τρόπο αυτόν, αποφεύγουμε να βρεθούμε, προ  εκπλήξεως, επιστρέφοντας, στον τόπο μας και διαπιστώνοντας ότι η  εταιρία μας έχει επιβάλλει πρόσθετες χρεώσεις, για ζημίες, τις οποίες,  ίσως, δεν προκαλέσαμε εμείς, ιδιαίτερα, αν έχουμε πληρώσει, μέσω  πιστωτικής κάρτας. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, είναι πολύ δύσκολο να  αποδείξουμε πως δεν έχουμε προκαλέσει εμείς τις φθορές.
   3. Επιστροφή του οχήματος σε μετέπειτα ημερομηνία: Γενικά, πρέπει να  επιστρέψουμε το όχημα την προσυμφωνημένη ημερομηνία και ώρα και στον  προσυμφωνημένο τόπο. Αν επιθυμούμε να παρατείνουμε την ενοικίαση, για  μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, πρέπει να ειδοποιήσουμε την εταιρία, το  συντομότερο δυνατό, να επιβεβαιώσουμε ότι η εταιρία δέχεται την παράταση  της περιόδου ενοικίασης καθώς και να πληροφορηθούμε τους όρους της  παράτασης (π.χ. αν υπάρχει επιπλέον χρέωση). Αν δεν υπάρξει ειδοποίηση,  από μέρους μας, η εταιρία μπορεί να μας χρεώσει επιπλέον, ως ποινή, μια  τιμή υψηλότερη, από την κανονική χρέωση. Για κρατήσεις, μέσω διαδικτύου  και σε περίπτωση, που η εταιρία δεχτεί την παράταση της περιόδου  ενοικίασης, είναι απαραίτητο να κρατείται απόδειξη.
   4. Επιστροφή οχήματος, πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία: Αν  επιστρέψουμε το όχημα, νωρίτερα, από την ημερομηνία και ώρα, που έχει  συμφωνηθεί, στη σύμβαση, δε δικαιούμαστε μείωση της τιμής, ούτε πρέπει  να επιβαρυνθούμε, με πρόσθετη χρέωση, από την εταιρία.
   5. Επιστροφή οχήματος, σε διαφορετικό γραφείο: Αν θέλουμε να  παραδώσουμε το όχημα, σε άλλο τόπο, από εκείνο, από τον οποίο το  παραλάβαμε, μπορεί να χρεωθούμε, με ένα επιπλέον ποσό. Πρέπει να  βεβαιωθούμε ότι η εταιρία δέχεται την επιστροφή του οχήματος, σε  διαφορετικό τόπο και να ενημερωθούμε, για το ωράριο λειτουργίας και την  τοποθεσία του γραφείου, που θα παραδώσουμε το όχημα.
   6. Γραφείο κλειστό, κατά την επιστροφή του οχήματος: Οι εταιρίες  ενοικίασης μπορεί να επιτρέψουν να επιστρέψουμε το όχημα, εκτός ωραρίου  λειτουργίας ή σε προσυμφωνημένο χώρο στάθμευσης (π.χ. ξενοδοχείο, όπου  διαμένουμε). Παρόλα αυτά, συνιστάται να μη γίνεται αυτό, καθώς πολλά  μπορεί να συμβούν, από τη στιγμή, που θα αφήσουμε το όχημα, μέχρι τη  στιγμή, που θα παραληφθεί, από υπάλληλο της εταιρίας, π.χ. φθορές, αφού  μπορεί ο χώρος να είναι ανοιχτός και χωρίς επιτήρηση. Αν επιστρέψουμε το  όχημα εκτός ωρών λειτουργίας, δε μπορεί να ελεγχθεί η κατάστασή του,  μαζί με κάποιο υπάλληλο της εταιρίας και δεν μπορούμε να λάβουμε τη  σχετική έκθεση, που πιστοποιεί την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου. Έτσι,  μπορεί να διαπιστώσουμε ότι μας έχουν γίνει πρόσθετες χρεώσεις, στην  πιστωτική μας κάρτα, για επισκευές, λόγω φθορών, που εκτιμήθηκαν, από  την εταιρία, κατόπιν της παράδοσης. Γι' αυτό το λόγο, θα πρέπει να  απαιτούμε τη διενέργεια ελέγχων, παρουσία μας, τόσο πριν, όσο και μετά  τη λήξη της περιόδου ενοικίασης.



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
https://ellas-forum.forumgreek.com

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]


Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης